Konsten att gå på bio !

     Datum: 2009-10-05 Kl: 17:57:16
I lördags skulle jag, Amanda & Hanna åka på bio till Jönköping. Som ni vet så har vi alla tre helt olika viljor och ingen av oss är rädd för att säga vad vi tycker.

Så inne i foajén brakade helvetet löst rent ut sagt. Jag & Amanda kämpade för att få se på "Flickan som lekte med elden" medan Hanna promt skulle se "Prinsessa" som vi egentligen hade åkt dit för att se. Efter ett herrans levande med skrik, bråk och mutningar så blev det tillslut "Prinsessa" som jag & Hanna ville se i utbyte mot att Hanna betalade Amandas del av popcorn och cola.

Efter att vi lyckats ta oss ut levande ur den första striden var det dags att hitta till biosalongen. Hanna tog biljetterna och sprang i förväg för att hitta salongen (trodde vi ?). Men hon visste tydligen redan vart det var så hon hade ställt sig i kön och lämnat fram biljetterna när biljettintagaren frågade var hennes vänner var. Jo dom är här bakom, sa Hanna, men inte stod vi där. Jag & Amanda stod någon annan stans och fattade inte vart Hanna hade tagit vägen men tillslut hittade vi rätt och biljettintagaren stod och skrattade åt oss.

Sen gick faktiskt allt ganska bra genom hela filmen som alla för övrigt tyckte var helt okej, tills vi kom till en rondell för att ta oss ur Jönköping. Ingen visste vart vi skulle så vi skrek på varandra och då menar jag verkligen skrek, rent av pissed off ! Amanda tänkte att hon kör ett varv till i rondellen eftersom vi inte var säkra vart vi skulle men då brast det totalt för Hanna som visste att vi skulle ta tredje avfarten. Hon skrek och var så arg så det går inte beskriva i ord. Men så fort vi var ute på rätt väg så var ilskan som bortblåst hos oss alla tre och första kommentaren var: "Vad prtatade vi nu om innan detta ?"... och så var allt som vanligt igen.

Prinsessa


Kommentarer
Postat av: Amanda

Här sitter jag i vårt lilla tysta datarum och håller på att avlida av skrattatack (Y)

2009-10-06 @ 09:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0