What a life ?

     Datum: 2009-10-14 Kl: 21:27:24
Vad är det för satans liv man lever i ? Jag är trött som en sate var enda dag.

Att sitta och vänta på bussen tjugo i sju på morgonen är FRUKTANSVÄRT kallt ! Nu när hela busskuren har börjat med den nya traditionen att frosta igen helt så har också jag börjat med en ny tradition. Kan det vara för att dom har skapande verksamhet i skolan, det vet jag inte men hur som helst så är det nya nu att skapa i frost. Jag gör en fyrkantig ruta helt fri från frost så att jag kan se när bussen kommer genom rutan. Sedan skrapar jag fram ett tak över fyrkanten med en skorsten och lite rök som bolmar ut och plötsligt har det blivit ett trivsamt hus på rutan. Sen fortsätter jag genom att skriav "HEJ HANKIE" och sedan en glad gubbe under det för att välkomna Hang till busskuren när hon kommer stapplande framåt tio i sju.

I skolan skulle vi göra färdigt det sista med projektarbetet. Till min absoluta icke-förvåning så var 3 av 5 i min grupp inte där så jag & Lisa fick klara oss själva. Sofias ledighet godkänner jag väll kanske ...

På eftermiddagen hade vi JB-joggen = Dödens gång ! Vi gick runt Osudden som lärarna säger är 6 km, men det måste vara längre. Det är så makalöst tråkigt och det var så svinit kallt plus att lärarna ska vara så checka och fotografera oss. Ve och fasa !

Gick till körskolan sen och fortsatte med dom förbenade repertitionsfrågorna som jag har hållt på med i veckovis utan att klara. Men som en vänlig gest från gud så klarade jag det idag men vad upptäcker jag ? Man måste klara dom TRE gånger för att få gå vidare ! Men jag har klarat dom två gånger nu så bara en gång kvar.

Praktik imorgon och Sofia kommer kanske slänga in en Kasslerpitt imorgon. (Kasslerpitt = Vårt ord för att på allvar säga att man är sjuk på riktigt.) Skit också !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0