Halkbana ? Check !

     Datum: 2009-09-22 Kl: 19:44:32
Yes sir, halkbana var det idag ja.

Det började bra genom att vi bara var tre tjejer från vår körskola som skulle göra den idag. Det var jag, en stockholmare och en (sen tre år tillbaka) nybakad student. Vi hade faktikt helt okej roligt ihop så det var nemas problemas.

Vi körde på rad och var så duktiga så. Eller inte ! Eller på rad körde vi, men om vi var duktiga vet jag inte. Det var ett jäkla shabblande i radion om att "vi hade kört över tant Asta" och att "vi inte svängde tillräckligt mycket" och det ena med det treje. En gång flög min bil bara runt, runt. Jag vet inte vad jag gjorde men antagligen inte rätt, men roligt var det.

Själva körningen gick faktiskt bra och när det skulle disskuteras så gick det bra med. Han som föreläste var jätte rolig och drog massa exempel som man kände igen sig på. Det sista vi fick göra var att sätta oss i en bil som han vred åt alla håll och kanter och lite upp och ner och sådär. Jag och tre till var försökskaniner och det var verkligen ett smart val att ta mig som försökskanin. Jag gapskrattade mest hela tiden när vi satt där och kravlade runt och sen skulle jag visst öppna en bildörr när vi stod på sne. Jo men visst, den klenaste av dom alla som jag är så lyckades jag få upp dörren ca tio centimeter och min handled höll på att brytas av innan han hade babblat klart och jag fick släppa ner den. Jag har verkligen underskattat vikten av en dörr på en sne bil...

Det var nog det. Jag var faktiskt aldrig nervös och det var bara kul att köra runt. Särskilt eftersom man fick köra runt själv i bilen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0