Mitt framtida hus ?

     Datum: 2009-09-14 Kl: 18:18:02
Igår var vi som sagt och hälsade på pappas kompis i Lund i deras nya hus. Det är ett gammalt hus som byggdes 1901 och dom har återställt det så att det ska se ut som det gjorde när det byggdes. Dom har typ krypit på knä och knackat fram det äkta golvet och så vidare.

Huset var det största jag sett i hela mitt liv och jag är så avundsjuk. Även om jag inte är så stort fan av 1900 - tals möbler så var det så jäkla häftigt i det huset. Det känndes som man gick runt på ett museum. Trappan till övervåningen gick upp och sen som en balkong runt hela övervåningen, precis som jag alltid velat ha det. Rummen på övervåningen var så stora ! Föräldrarnas sovrum var som halva vår övervåning, tänk då att det bara var ett rum av sju på deras övervåning !
Huset var så stort att deras barn som var rätt små ibland försvann så dom fick leta rätt på dom genom att ropa och riva upp och ner på halva huset.



Jämför med klockan som står i hörnet så förstår ni hur enormt detta fönstret var !

Detta kan jag med tänka mig att ha som sovrumsfönster !

Häftig toa !


Jag är helt frälst. Jag måste ha ett sådant stort hus när jag blir stor. Frågan är bara vem jag ska gifta mig med så jag kan få det ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0