Stockholm med klassen !

     Datum: 2010-02-07 Kl: 22:36:41
Det var ju då i måndags som klassen Gullhår begav sig till Stockholm för att söka lyckan i storstan. Om vi blev lyckligare eller inte vet jag inte, men roligt hade vi i alla fall. Bussresan upp innehöll både "Seven Pounds" och "Djävulen bär Prada" och det var vår alldeles egna supervaktmästare Elija som körde.

Sorrkorren äter apelsin !


Väl instalerade på vårat vackra vandrarhem (not) så begav vi oss ut mot stan och tunnelbanan. Vi hade nämligen mycket att stå i på denna korta dag, både shoppa och spana efter Paradise-deltagare. Vi var både på Catja, Simon & Andreas jobb men självklart var det nit på alla ställen. Självklart har ju också några andra tjejer i klassen sett Andreas och Catja inne på Scorett men vad dom inte sett däremot var Cimon, som där emot jag är 80 % säker på att jag stirrade sönder utanför en affär. Vi kom nämligen ut från en affär och där stod han, chockad som jag var så stannade jag ju självklart upp och stirrade på honom och skämde ut mig en femma, men han bara kollade på mig och skrattade. Ja, stackaren är väl van vid att det kommer lantisar som är på Paradisespaning.

Svenneballe & Emma på tunnelbanan !


Efter mitt kära möte med Cimon så var det marsch pannkaka tillbaka till vandrarhemmet för återsamling och sedan dags för att gå ut och äta med hela klassen. Det blev PizzaHut och tur var väl det för hela våran klass hör inte hemma på en resturang. Vi käkade i alla fall pizza för kung och fosterland och hade allmänt trevligt.

Angelica & Linn

Lina & Jag

Puman till lärare Eva - Lotta och lärare Anette !


Efter middagen var det dags för utgång. Sofia styrde kosan mot en bar någonstans där det fanns billig dricka, allt för vår ringa ekonomi. Där blev jag uppraggade av en kriminell kille med skottväst på sig. Han var enligt hans egen historia en av de 150 farligaste ungdomarna i Stockholm enligt polisen och jag fick höra på hela historian varför han suttit i finkan osv. Han berättade inte frivilligt men med lite tålamod så fick jag höra det mesta tillslut. Sedan lyckades han bli utslängd och det var kanske för väl det så jag inte drogs in i någon kriminalhärva så där på kvällskvisten. Iställte styrde vi kosan hemmåt igen eftersom det inte fanns så många dansställen öppna på en måndag. Det blev istället lite efterfest i våra kompanjoners rum på vandrarhemmet.

Lina, Jag & Morrkorren !

Efterfest med pigga deltagare !


Dagen efter blev det uppstigning redan vid kvart över sju. Jag & Morrkorren somnade nog inte förren efter halv fyra någon gång och halv sex blev vi väckta av våra två kära rumskompisar som kom in efter en natt på stan. Vi sov med lampan tänd resten av tiden eftersom dom somnade ifrån den. Dagen spenderade vi i alla fall inne i stan på Goldwell där vi fick se när dom klippe och färgade på förmiddagen, och sen kom det en make up - artist som sminkade och visade oss en massa på eftermiddagen. Vid halv fem begav vi oss hemmåt igen med ett stopp på Donken. Vi kollade på "A walk to remember" och sov, men lite allsång hanns också med. Eftersom det var halvt snöstorm på vägen hem så var vi inte hemma förren kvart över tolv. 

Så var den Stockholmsresan över, men roligt hade vi i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0