Friluftsdag & Praktik !

     Datum: 2010-01-28 Kl: 22:16:49
Igår hade vi friluftsdag som slutade i katastrof. Vi kom till Osudden halv tio och åkte hem kvart över elva. Som ni förstår så var det katastrof på alla håll och kanter. Det var svinkallt och det blåste och snöade. Alla var hungriga och men lärarna försökte dra ut på korvgrillningen så länge det gick men det dom lyckades inte så bra. Våra lärare är unga och för roliga. En viskade till mig såhär: "Du, det här är mellan oss, men om jag var du så hade jag skolkat idag. Men säg inte att jag säger åt er att skolka". Klockrent säger jag bara ! Efter att vi inte gjort någonting förutom att ätit upp korven som var tänkt till lunch så praktiskt taget bad lärarna oss att gå hem vid elva. Så jag & Hanke åkte frunsa i hågen hem till henne, drocg ner persiennerna och la oss under täcket och sov från tolv till fyra. Superbt !

Idag var det bara vanlig praktik men jag hade en ovanligt bra dag idag. Alla klippningar gick bra och jag och Julia festade till det genom att gå in på hotellet och äta. Vi har ju våra kompanjoner där inne och Julia är ju inte den som ligger på latsidan när det gäller att skaffa kontakter där inne. Vi fick även ett litet smärre strömavbrott inne på salongen men det kom en elkille och fixade det åt oss.

Imorgon är det fredag, äntligen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0