Halvtidsprov !

     Datum: 2010-01-20 Kl: 20:43:57
Vi hade ju då detta omnämnda halvtidsprov dagen till ära. För er som inte är lika uppdaterade som jag är och då inte vet vad ett halvtidsprov är så ska jag berätta det för er. Jo se ni, det är ett prov i frisör där man ska göra sju olika moment på tid utan hjälp.

Så idag har jag klippt en finish, färgat en gråhårsfärg, en volymföning, en permanentrullning, en vågföning, en långhårsuppsättning, och en kort afton och allt detta på tid ! Braxer i min galaxer vad påfrestande det var. Hade inte en enda rast för utom en snabb lunch och jobbade in i det sista fram till klockan fyra. Den sista timmen var jag så slut och hade ingenting kvar att ge, så det blev nog den sämsta permanent jag rullat det här året lämpligt nog nu till betygsättningen och allt. Men överlag så kändes det som det här provet gick riktigt bra, eller alltså över förväntan menar jag då. Vaktmästar Elija ställde upp som min färg och finishmodell och han blev faktiskt riktigt stilig.
Jag orkade aldrig stanna kvar och kolla vad jag fick för betyg så det får vi ta på måndag. Spännande, oh ja !

Nu ska jag ägna resten av kvällen till oth ! Om min langare väljer att göra det vill säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0